WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zondag 20 november 2016

Boekenhuisje in Vasse

Doorgeefluik voor boeken

Mocht je in (de buurt van) de Twentse plaats Vasse komen dan is het zeker de moeite waard om even te gaan kijken bij het Boekenhuisje. Te vinden op het pleintje schuin tegenover de kerk midden in Vasse.
Het Boekenhuisje is een initiatief van vrijwilligers als reactie op het sluiten van het filiaal van de bibliotheek in Vasse. Je kunt er een divers aanbod vinden van boeken en tijdschriften die je gratis kunt meenemen om te lezen of zelfs om te houden. Heb je zelf boeken dan kun je die er ook brengen.

De laatste weken ben ik een paar keer in Vasse geweest en ga dan ook altijd even kijken in dit mooie Boekenhuisje. Zo heb ik er onlangs een paar mooie jaargangen over de historie van Vasse meegenomen. Afgelopen vrijdag heb ik er diverse boeken gebracht. De bedoeling was om nu eens géén boeken mee terug te nemen. Maar ja, ik kon het niet laten en heb toch nog 4 boeken van de planken gehaald. En toen snel weer weg. Want als ik eenmaal bij boeken aan het kijken ben.....

Binnenkort ben ik weer in de buurt van Vasse en de kans is groot dat ik toch even om het boekenhoekje ga kijken  😃


Boekenhuisje schuin t.o. de kerk in Vasse



Geen opmerkingen: