WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


dinsdag 8 december 2015

Rondleiding door Huis Singraven





Ook in de winter is het mogelijk een kijkje te nemen in Huis Singraven. 
In de periode 1 november 2015 -  1 april 2016 is er iedere donderdag om 14.00 uur een uitgebreide rondleiding onder leiding van een gids.
Meer informatie over deze rondleiding + aanvullende mogelijkheden is * hier * te vinden.

Zelf was ik vorige week even op bezoek op Landgoed Singraven en heb toen ook een kijkje genomen in de prachtige Landgoedwinkel die te vinden is tegenover het restaurant. Daar hoorde ik over de winter-openstelling van Huis Singraven. Jammer genoeg kon ik op dat moment niet deelnemen aan de rondleiding maar begin volgend jaar zal ik zeker van de partij zijn. En het zou helemaal mooi zijn als er dan ook sneeuw ligt. Ik ben erg benieuwd naar de lichtinval in het Huis maar zal dan ook zeker het omliggende park gaan bezoeken. Want ik heb er al veel foto's gemaakt maar mét sneeuw erop is me nog niet gelukt. Dus duimen dat er binnenkort sneeuw gaat vallen.

Onderstaand nog enkele foto's die ik vorige week heb gemaakt. Het was die dag bewolkt en er heerste een serene winter-rust in het park.






In de moestuin stond de boerenkool er mooi bij


Binnenkort is ook de visstrap op het Landgoed Singraven gereed





Geen opmerkingen: