WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


maandag 20 oktober 2014

Adder (Vipera berus) in Drenthe

Tot mijn verbazing trof ik gisteren een adder aan.
Ik was aan het wandelen in de buurt van de Havelterberg (Drenthe). In het gebied Uffelterveen zag ik in m'n ooghoeken de adder zitten in de berm. Het beestje was behoorlijk traag. Logisch, heel erg warm was het niet op dat moment. Terwijl in heel Nederland de zon scheen en er een aangename temperatuur was, was het weer in Drenthe een stuk minder. De zon scheen er niet en er vielen diverse regenbuien.
Schijnbaar was de adder zich aan het opwarmen geweest op de nog warme grond; zaterdag was het een uitzonderlijke warme dag geweest.
Dat de adder wat traag was bracht met zich mee dat ik behoorlijk dicht bij deze giftige slang kon komen om vervolgens redelijk op mn gemak foto's te maken. Natuurlijk blijft het altijd wel opletten want op een beet zit ook ik niet te wachten.
Het is een bijzondere ervaring nog zo laat in het seizoen zo'n mooi beest te zien. Ik ben dan ook blij met de foto's die ik heb kunnen maken.





Wil je meer weten over de adder?
Kijk dan eens op deze site van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Adder





1 opmerking:

Willy zei

Die heb je mooi kunnen fotograferen. Als kind heb ik eens een adder in het bos gezien, maar daarna nooit meer. Groetjes,