WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


woensdag 12 september 2012

Bommelas Buurserzand

Afgelopen zaterdag kwamen we,  al fietsend, weer eens langs De Bommelas. 
Ondertussen heb ik al diverse foto's van dit oude boerderijtje maar ook nu moest ik toch echt weer even een foto maken; er was erg mooi licht en her en der zag je al de eerste herfstkleuren.
Het is en blijft een bijzondere plek.



De Bommelas is een boerderijtje dat in 1840 werd gebouwd.
De naam Bommelas is waarschijnlijk ontleend aan de gebrekkige boerenwagen met slingerende as, waarmee de bewoner van de boerderij heideplaggen naar de markt in Enschede vervoerde.

Het "losse hoes"  de Bommelas is een rijksmonument. 
Dit type boerderij, waarbij woongedeelte en stal zich in één ruimte bevinden, is kenmerkend voor dit deel van Twente.
De Bommelas staat in het natuurgebied Buurserzand, gelegen tussen Haaksbergen en Enschede en is alleen ter voet of fietsend te bereiken.

Er is een mooie 6 km lange wandeling van Natuurmonumenten die langs dit bijzondere boerderijtje gaat. Deze Wandelroute Buurserzand  kun je * hier * vinden.






1 opmerking:

Willy zei

Sprookjesachtig mooi!