WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zaterdag 17 september 2011

Koekoeksklok

Ik vertelde er in het vorige berichtje al over; de ontspoorde klok.
Op mijn terugreis vanuit Zwitserland heeft het Schwarzwalder koekoeksklokje behoorlijk wat te verduren gehad.
De uit vele betonplaten bestaande snelweg zorgde voor een heftig geschud.
Gevolg: de kettingen waren van de radertjes gelopen. "Optrekken" van de gewichten om de klok op te winden kon niet meer. Geen weerstand.
Gelukkig hebben we in mijn woonplaats een klokkenmaker die aan huis komt.
Handig, want vervoeren van zo'n klok heeft schijnbaar heel wat voeten in de aarde.
Voor je't weet is de ketting weer van het wieltje af.
Maar wat was het een priegelwerk.
Uiteindelijk moest het hele klokje uit elkaar gehaald worden.
Vogeltje, koekoekjes (de geluidjes), enz enz.
Maar na een half uurtje werk was het allemaal voor elkaar.
Het klokje hangt nu uitbundig z'n werk te doen en koekoekt er lustig op los.

En…het voordeel van de huidige klokjes is dat er een palletje aan de zijkant zit.
Kun je het vogeltje 's nachts "uitzetten".
Perfect toch?



De klokkenmaker van Goor kunt u * hier *  vinden.

--------------

Koekoeksklok

Ik had vanuit Zwitserland een klokje meegenomen.
Deze keer nu eens geen horloge maar een koekoeksklok.
Zo'n echte houten Schwarzwalder koekoek. Een klein model.
Jarenlang had ik in Nederland al gekeken naar zoiets. Uiteindelijk heb ik er dus één in Zwitserland gekocht.
De klok was goed ingepakt door de juwelier waar ik het had gekocht.
Maar eenmaal thuisgekomen bleek dat die "ontspoord" was. En ja, dan loopt en koekoekt  't ie niet.
Zat er niets anders op dan de klokkenmaker te raadplegen. En hoe dat gegaan is is te lezen in het volgende bericht.
Ter geruststelling: de klok loopt, tikt en koekoekt weer.

Geen opmerkingen: