WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


dinsdag 30 november 2010

Fotowandeling

Afgelopen vrijdag was er weer een fotowandeling. Om de maand organiseer ik een dergelijke wandeling.
Ik kreeg een vraag wat nu precies een fotowandeling is, lees:

FotowandelingenDe fotowandelingen van ongeveer 5 km voeren u langs inspirerende en fotogenieke plekjes.
Tijdens het wandelen is er volop gelegenheid om te fotograferen. Waar nodig en voor zover mijn kennis reikt, sta ik u terzijde met raad en daad. Graag deel ik mijn eigen werkwijze met het fotograferen met zowel een compact camera als spiegelreflex met u.
Deelnemers zijn doorgaans mensen met oog voor de omgeving die graag fotograferen of bezig zijn zich daarin te verdiepen. Het maakt niet uit of er gefotografeerd wordt met een compact camera , spiegelreflex of misschien wel een mobieltje, iedereen kan meedoen.
Mijn ervaring is dat met de meest  simpele toestellen vaak bijzonder verrassende en mooie foto’s gemaakt worden.
Een fotowandeling is géén cursus of workshop. Er zijn vooralsnog geen kosten aan verbonden.
Oké, afgelopen vrijdag ging ik dus met een groep zeer enthousiaste foto-wandelaars op pad.
Er waren ook enkele webloggers bij. Op hun weblog staan mooie verslagen, natuurlijk met superfoto's :-)
Prachtig toch. Het maakt een verslag mijnerzijds van de middag eigenlijk overbodig.
Maar goed, toch enkele foto's.


We begonnen dus in de buurt van het Twentekanaal bij Enschede.
Even er voor zorgen dat je aan de overkant van het water komt en dan loop je al snel in het landelijke gebied van Twekkelo.


Het zou op verschillende plekken behoorlijk modderig kunnen zijn. Dat had ik de deelnemers geschreven. Gelukkig was het een paar dagen droog geweest en viel het allemaal wel mee met de nattigheid. Ja, in de slootjes waar we langs liepen, daar was genoeg water. Dat leverde trouwens ook weer de nodige bijzondere foto's op.





Verder maar weer. Langs zouthuisjes die her en der te vinden zijn in de weilanden. Een enkele al "versierd" met graffiti.



Ondertussen doet de zon ook mee. En dat is best lekker. Niet alleen omdat het mooi lichtval oplevert maar ook omdat het best wel koud is en we ons nu een beetje kunnen opwarmen aan de zon.
Even de handen weer op temperatuur krijgen en dan weer verder met fotograferen.








De deelnemers zijn ondertussen ook warm gelopen en zijn enthousiast alles aan het vastleggen. Een enkeling gaat door de knieën om haar standpunt te verleggen.
Even later staat ze weer stevig met beide benen op de grond.




De schaduwen worden langer.
de luchten kleuren mooi naar het avondrood toe.
Het wordt ook kouder; er zit vorst in de lucht.
Tijd om weer richting ons vertrekpunt te gaan.



En terwijl aan de overkant van het kanaal 2 wandelaars nog op pad gaan voor een wandelrondje zijn wij al bijna aan het eind van onze route.
En net voordat we bij het eindpunt zijn toch nog snel even een shoot van de avondzon in het water maken.



Het was een zeer geslaagde wandeling met prettige en enthousiaste deelnemers.
Voor herhaling vatbaar!!

Geen opmerkingen: