WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, de laatste tijd ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Afwisselend de spiegelreflex- dan weer de compactcamera. De meeste foto's die hier geplaatst zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt.
Ik organiseer regelmatig (foto-)wandelingen. Doorgaans in het oosten van het land. Heeft u ook zin om een keer mee te gaan dan bent u van harte welkom! Wandeldata alsmede nadere informatie over de diverse wandelingen zijn *hier* te vinden.
Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog. Op dit Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken' zijn tientallen routes te vinden en regelmatig worden hier nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


vrijdag 14 juli 2017

Wandelen bij het Schwattet Gatt

Vlonderpad door het natuurgebied

Op pad in Duitsland - in het grensgebied bij Twente


Er staat een nieuwe route mijn m'n wandelsite: Wandeling in het natuurgebied Schwattet Gatt - Ottenstein, 8 of 16 km

Op deze route maak je kennis met een Duits bos- veen- en moerasgebied dat hemelsbreed zo'n 7 km van de Twentse plaats Buurse ligt. Het gebied met de naam Schwattet Gatt is 61 ha groot en is zeker de moeite waard om de grens voor over te steken. Je vindt er diverse bospaden maar ook is er een vlonderpad dat langs een prachtig ven gaat. In de zomer - als de waterlelies bloeien - is het er prachtig.
De wandeling die ik er heb gemaakt ben ik begonnen in het plaatsje Ottenstein. De route gaat van hieruit dan eerst door rustig buitengebied. Halverwege de lange route ligt het St. Antoniusheim. In dit vml klooster en de bijbehorende gebouwen zijn nu diverse woon- en werkplekken gecreëerd voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Er is ook een tuinbedrijfje. In een van de nieuwere gebouwen is een verpleeghuis gekomen. In de foyer is (met een eigen ingang en ook een buitenterras) een Café waar koffie, snacks e.d. verkrijgbaar zijn.
De wandeling kan zo nodig in 2 delen gelopen worden. Het linkerdeel (zie kaart aan het eind van dit bericht) met start bij het St Antoniusheim, is dan zo'n 9 km lang. Het deel vanaf Ottenstein is 7 km. 
Lees verder op m'n * wandelsite Over Wandelen Gesproken *. Hier kan ook de routebeschrijving en Gps-tracht gedownload worden.














Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...