WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


maandag 17 augustus 2015

Fietsroute Diepenheim - Zeskastelenroute




De Zes Kastelen Route (of zoals op de bordjes staat 6 kastelenroute) bij Diepenheim is nog steeds een bijzonder populaire fietsroute. Deze met bordjes bewegwijzerde route is een kleine 30 km lang en is geliefd bij mensen die een lekker ontspannen fietstochtje willen maken of voor groepen die een leuke en niet al te lange bestemming voor een fietsactiviteit zoeken.
Bijzonder is dat deze route nu al bijna 30 jaar bestaat. Meerdere keren is de routebrochure (die te verkrijgen is bij de VVV van Diepenheim) in herdruk gegaan en ook zijn de routebordjes vervangen en opgefrist. Op dit weblog heb ik enkele jaren terug al eens geschreven over de route. Ondertussen blijkt dat dit bericht populair is onder de fietsers en veel bezocht wordt. Reden voor mij om toch zelf ook nog eens op de fiets te stappen om te kijken of de route nog 'fietswaardig' is.
En wees gerust, dat is 't ie. En dat is niet alleen mijn mening, ook de fietsers die ik onderweg tegenkwam waren die mening toegedaan. Het feit dat op meerdere plekken op de route over de erven van boerderijen gefietst mocht worden maakte de meeste indruk.
De bordjes zijn nog steeds goed te volgen. Op 2 plekken heb ik even zitten twijfelen.
- Op de 1e Zomerdijk, daar ben ik ipv linksaf, rechtsaf gegaan om een vreemd fietslusje te vermijden
- Op de Needseweg, wsl heb ik een bordje ter hoogte van de Esweg over het hoofd gezien en ben toen bij de Schipbeek rechtsaf gegaan. Waarna ik trouwens even verderop gewoon weer op de route kwam.
Al met al geen opzienbarende problemen dus.

Start
Als startpunt voor de fietsroute heb ik gekozen voor Café Restaurant De Viersprong aan de Lochemseweg 1  7475 PA Markelo.
Een andere startmogelijkheid is de VVV Diepenheim, Raadhuisstraat 8, 7478 AG Diepenheim. Daar kan ook een brochure over de route gekocht worden.
Route-informatie
De route die ik heb gefietst heb ik op een kaart weergegeven op Route.nl en is daar ook te downloaden (zie aan het eind van dit bericht).
Verslag '12
En het eerdere verslag met nog veel meer foto's, is * hier * te vinden.

De route is te volgen via de blauw-witte bordjes


Let op, de groen-witte bordjes horen bij een ander route


De fietsroute gaat over boerenerven



Kijk wel uit voor de kippen

Landgoed Weldam

En er is altijd wel iets te bekijken onderweg
De route heb ik geplaatst op de site van Route. nl. Daar is een mooie mogelijkheid om de kaart en de routebeschrijving te downloaden en te printen. Klik * hier *  of op het embleem hieronder om bij de route te komen.



De route is te bekijken en downloaden op Route.nl

Geen opmerkingen: