WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zondag 9 december 2012

Winter op Landgoed Weldam

De eerste sneeuw van het winterseizoen 2012 - 2013 is gevallen.
En met de herfstwandeling op het landgoed Weldam nog vers in het geheugen liep ik 2 weken later op datzelfde landgoed in de sneeuw.
Het KNMI had gewaarschuwd dat het weer bar en boos zou zijn. Genoeg redenen dus om wél op pad te gaan.
En ik was schijnbaar de enige die zich buiten begaf, er was geen mens te zien.
Zelfs de schapen zochten een goede beschutting onder de bomen.

Klik op de foto's voor grotere afbeeldingen.

Zij-zicht op kasteel Weldam

Landweggetje Landgoed Weldam


Schapen schuilen onder de bomen

Rododendronstruiken


Sneeuwbui



Beekje  op landgoed Weldam

 
Poelsbeek
 Zie voor wandelroute-suggesties op landgoed het Weldam * dit bericht * .


3 opmerkingen:

Willy zei

Als ik deze prachtige winterse foto's zie, dan verlang ik al weer naar de sneeuw. Fijne week,

marjolein vd fotokraam zei

Geweldig om met je mee te wandelen door de sneeuw op een prachtig stukje landgoed.
Hier aan de kust in het z-w hebben we één vlokje ggezien :-(

Klaske zei

Mooi die sneeuw op de stammen, jammer dat de sneeuw weer weg is