WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


vrijdag 5 maart 2010

Op Pad Vervolg


VERDER OP PAD

.....we lopen verder.
 Het pad voert langs de beek. Mensen die ons achterop komen vragen zich verbaasd af wat we nu eigenlijk aan het fotograferen zijn. "Er is daar toch niets te zien" zeggen ze.
Tja, hoe kon ik uitleggen dat er wel degelijk wat te zien was.
Bijvoorbeeld de reflectie in het water en het mooie spel van de lijnen.
De kleuren.
Ik hoop dat ze nog een keer kijken en onderstaande foto's zien, want dát was ik aan het fotograferen.
(klik voor grotere beelden)



En zie, ook Klaske ziet het.


Even verderop maken we contact met een parmantig typje. Die maar wat graag op de foto wou komen.


Het Kloosterpad loopt langs het huis van Jan.
We worden uitgenodigd op de thee.
Daarna weer verder, langs de Mariakapel waar Lies altijd voor de lichtjes en bloemen zorgt.



Ondertussen zijn we al een behoorlijke tijd onderweg. We nemen de tijd voor alles en iedereen.
En krijgen het ook weer terug.

En terwijl we, onthaast als we zijn, ook nog alle tijd voor een ijsje bij de picknickboerderij nemen zien we dat de boeren wel héél erg druk zijn.
Het voorjaar komt er aan.
.



Wil je het Kloosterpad ook eens lopen?
Je kunt kiezen uit de afstanden van 5, 8 en 13 km.
De routebeschrijving kun je *hier*  vinden.

Geen opmerkingen: