WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


vrijdag 24 oktober 2008

Workshop fotografie "Kieken in de Wieden"

Heee, dat  is een kans! Er is nog plek bij de workshop "Kieken in De Wieden" van de internationaal bekende natuurfotograaf Paul van Gaalen. Paul van Gaalen is niet alleen iemand die prachtige foto's maakt in zowel binnen- als buitenland maar is daarnaast ook nog eens een begenadigd verteller. Dat heb ik vanavond mogen ervaren tijdens een lezing die Paul gaf over Chileens en Argentijns Patagonië.

Toen ik even met hem aan het praten kwam, bleek dat er nog plek was bij de workshop die hij op 1 november a.s. geeft in het natuurgebied De Wieden en Dwarsgracht. Het is een workshop bestemd voor iedereen die de basiskennis van fotografie onder de knie heeft. Naast een bezoek aan Dwarsgracht word er ook nog eens "gepunterd" en een eendenkooi bezocht. Genoeg mooie onderwerpen om te fotograferen.

Jullie begrijpen dat ik me voor deze workshop in de Wieden snel heb opgegeven. Er zijn nu nog enkele plekken vrij. Dus grijp snel jullie kans...

En weet je wat meegenomen is? De opbrengst van deze workshop komt ten goede aan de "noabers van Zudert", een stichting die letterlijk en figuurlijk door de handen uit de mouwen te steken het oorspronkelijke, unieke dorpslandschap van Dwarsgracht wil herstellen en onderhouden.

Verdere informatie over de fotograaf Paul van Gaalen en deze workshop kun je * hier*   lezen.

Misschien zie ik je dan de 1e november!!

Ter illustratie een foto die ik niet in de Wieden heb gemaakt maar een paar weken geleden in Noord-Oost Duitsland in een gebied dat grenst aan Usedom. Het doet me wel een beetje denken  aan de Wieden.

Geen opmerkingen: